Dieet op basis van eiwitten

Als je dit hoog-eiwit, laag-koolhydraat voedingsprogramma volgt, is het van groot belang om bij het bereiden van de hoofdmaaltijd de balans tussen eiwitten en koolhydraten goed in de gaten te houden. Denk hierbij aan de volgende zaken: Eiwitten: Je valt makkelijker af door het gebruik van eiwitten al dan niet in combinatie met koolhydraatarme voeding. Lees verder »

De voordelen van regelmatig bewegen

Lichaamsbeweging is niet alleen belangrijk bij het afvallen. Het heeft vele andere voordelen voor de gezondheid. Als je gewicht wil verliezen en het er ook af wilt houden, dan weet je dat regelmatig bewegen een belangrijk onderdeel van je dagelijkse routine moet zijn. Maar steeds meer onderzoek laat ook zien hoe belangrijk lichaamsbeweging voor de Lees verder »

Hoe overwin ik mijn gewichtsplateau

Het is onvermijdelijk; ben je al een tijdje bezig met afvallen dan komt er een moment dat je een plateau bereikt. Ineens val je niet of nauwelijks meer af. Het ging een tijdje goed maar dan opeens stopt het afvallen terwijl je niets anders hebt gedaan. Voordat je gefrustreerd raakt en je weegschaal het raam Lees verder »

Hoe verhoog ik mijn weerstand?

We zitten weer middenin het griepseizoen. Dit kun je goed merken aan de mensen die om je heen lopen te hoesten, proesten en te sniffen of ziek in bed liggen. In de winter is de kans om een virus, zoals een verkoudheid of griep, op te lopen veel groter. De oorzaken hiervoor zijn dat de Lees verder »

Stop emotie eten

Veel mensen hebben last van emotie eten. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren als ze zich depressief voelen, onzeker zijn of stress hebben. Om met deze gevoelens om te gaan, gaan veel mensen zich te buiten aan zakken chips, chocolade, stukken kaas, zakken snoep etc. Je hoeft geen genie te zijn om te begrijpen dat je minder Lees verder »

Gewichtstoename tijdens de feestdagen te voorkomen

Uit een studie van The New England Journal of Medicine bleek dat de gemiddelde persoon “maar” een pond zwaarder wordt gedurende de feestmaand in december. Maar het slechte nieuws is dat uit de studie ook bleek dat het extra feestgewicht er niet meer af ging in het daar op volgend jaar. Elk jaar een pondje Lees verder »

De zeven dieet-fouten: welke maak jij?

Wist je dat je je dieet nóg beter kunt volgen als je op je hoede bent voor zeven vaak gemaakte dieet-fouten? Vandaar dat ik ze even voor je op een rijtje heb gezet. Teveel calorieën binnenkrijgen Zelfs als je goed oplet dat je niet teveel koolhydraten eet, kan het toch zijn dat je teveel calorieën Lees verder »

Voedsel dat vult (maar niet dik maakt)

Tijdens het volgen van een dieet heeft iedereen wel eens last van dat knagende hongergevoel als je minder probeert te eten om af te vallen. Hieronder vind je simpele tips waarmee je de goede voedselkeuzes kunt maken die ervoor zorgen dat je je (langer) vol voelt. Eet genoeg magere eiwitten en voedingsvezels Verschillende studies hebben Lees verder »

Beweegoefening Frontal raise

De Frontal raise helpt je om je schouders te trainen. Als je problemen met de gezondheid hebt raadpleeg dan altijd eerst je huisarts voordat je aan een beweegprogramma begint. Deze oefeningen zijn bedoeld voor beginners. Bouw het aantal herhalingen rustig op en forceer niets. Frontal raise: ➢ Sta op heupbreedte (1) ➢ Knieën uit het Lees verder »

Beweegoefening Lateral raise

De Lateral raise helpt je om je schouders te trainen. Als je problemen met de gezondheid hebt raadpleeg dan altijd eerst je huisarts voordat je aan een beweegprogramma begint. Deze oefeningen zijn bedoeld voor beginners. Bouw het aantal herhalingen rustig op en forceer niets. Lateral raise: ➢ Sta op heupbreedte (1) ➢ Knieën uit het Lees verder »